Unikt visitkort med QR-kod och personlig touch

Unikt visitkort

Visitkort har länge varit ett sätt att göra ett bra första intryck och jag ville verkligen att mitt skulle sticka ut på ett positivt sätt. Men tack vare filmen American Psycho från 2000-talet, har visitkort kanske fått en lite udda association. Oroa dig inte, jag lovar att mitt visitkort inte kommer att leda till några psykopatiska tendenser!

Låt mig istället prata om hur jag skapade mitt visitkort och hur jag kan hjälpa dig att göra detsamma för att representera dig själv eller ditt företag på bästa sätt.

Beskriv verksamheten så att den är lätt att förstå för din målgrupp

Eftersom jag är en webbproducent ville jag ha ett visitkort som skulle ge en korrekt och professionell bild av både mig själv och min verksamhet. Jag ville att det skulle representera mig och det jag producerar på ett bra sätt.

För att ge kunderna samma premium känsla som jag levererar i mina projekt valde jag att tillverka visitkortet av obestruket vävt bomullspapper med rundade hörn. Detta papper har en härlig textur som ger en extra mjuk känsla i fingrarna. Pappret är av högsta kvalitet då det är 100 % vävd bomullslinters och känns tjockare än flertal andra visitkort med sina 300 g/m².

Jag ville också se till att visitkortet matchade vår hemsida och valde därför våra utvalda färger och fonter för att skapa en helhet mellan visitkortet och vår online-närvaro. Logotypen, som jag själv designat, fick också en framträdande plats på kortet.

Jag ville inte överbelasta visitkortet med för mycket information, så jag valde att använda en subtil teknik för att ge kunderna en uppfattning om vad jag arbetar med. Det gjorde jag genom att använda en transparent ordkarta framför bakgrunden, det ger en diskret beskrivning av mitt verksamhetsområde utan att ta bort från designen av kortet eller göra det för rörigt med för mycket information.

QR-kod ett kraftfull marknadsföringsverktyg

När jag skapade mitt visitkort ville jag att det skulle vara mer än enbart en representation av mig själv och mitt företag utan också ett kraftfullt marknadsföringsverktyg som samtidigt överraskar och övertygar kunden.

Därför valde jag att ha en QR-kod på mitt visitkort. Detta kombinera modern teknik med snygg design. Genom att inkludera en QR-kod på mitt visitkort kan jag slussa vidare kunderna till en landningssida där jag ger dem den viktigaste informationen på ett tydligt och lättsmält sätt.

För att ge kunderna en unik upplevelse inkluderade jag också ett vitt tomrum på visitkortet där jag kan skriva in en unik fyrsiffrig kod för varje kund. När de skriver in sin kod på sidan, får de se en unik presentation som jag har förberett för dem. Det ger dem en personlig och skräddarsydd upplevelse som visar att jag är innovativ och att jag bryr mig om deras behov och utmaningar.

QR-koden gör mitt visitkort mer spännande och visar hur jag kan tänka utanför boxen och använda de senaste teknikerna för att hjälpa mitt och deras företag att sticka ut från mängden och erbjuda en högkvalitativ kundupplevelse

En annan fördel med QR-koden och den unika koden är att jag kan spåra vilka erbjudanden eller tjänster som kunderna som jag träffar face to face är intresserad av. Det hjälper mig att anpassa min marknadsföring och kundservice för att ge dem det de vill ha.

Genom att skapa ett visitkort som är unikt, användbart och anpassat till vårt varumärke, har jag skapat en stark representation av R9 och mig själv. Det personliga mötet och visitkortet är fortfarande en viktig del av affärsvärlden och jag försöker maximera mitt visitkort.

Kan vi hjälpa dig med något liknande?

Är du redo att ta ditt företag till nästa nivå med en professionell hemsida? Kontakta oss idag och låt oss hjälpa dig att skapa en hemsida som representerar ditt företag på bästa sätt och når ut till din målgrupp!